XOXO



Assalamualaikum.

yes. sekian lama aku pendam. sakit hati.
bukan kat dia. kat makhluk sedarah dan sedaging aku.
aku tk bermaksud nak membuka aib keluarga. tapi kat siapa aku nak luah kecuali Allah ?
Aku cuma seorang gadis yg terlalu lemah.
cuba untuk tidak menangis, tapi masih tetap menangis.

aku cakap sepatah. balas makian yg berpatah patah.
hati yg dah patah, dia tahu tidak.
aku tk marah dia, malah sebaliknya.

" sampah tu jangan buang merata" , kata aku lembut.
dia buat tak endah, sambung main phone dia.

"kutip sampah tu, kau tau buat, tau buang lee." , kini nada yang lebih tinggi.
kesabaran aku tercabar kerana dia hanya pandang smpah tersebut tapi tak buang.

ya, mmg nmpak kecil perkara tuu, tapi kemalasan dan perubahan dia ketara bila mula masuk sekolah rendah kerubong.
dengar kata, sekolah tuu murid semua suku berbudi bahsa, yg lain lagi , uhh ya ampun !
ye aku sabar, aku kutip sampah tu, aku buang.

yg kedua,

adik aku semakin pandai menyumpah org. pandai memaki org, pandai mencarut.
aku cuba tegur dia, sbg kakak, aku harus.
mama papa pon tk boleh buat apapa. beliau akur apa perintah dia. tetapi kadang kala tidak.
yang tidak tulee buat dia melenting atau buat muka.
aku benci kelakuan dia yg sekarang.

kadang-kadang, aku cuba sabarkan hati ni.
tapi tanpa kawal, tangan aku menampar pipi dia dgn kasar.
aku tak tahan dgn kekasaran dia. dia perempuan.

Ya Allah, dia masih kecil. aku takut bila besar nanti, kekasaran dan sikap dia memburuk.
Ap yg aku harus buat ? Mana dia yg dulu ?

Aku suka dia yg dulu.
Sabar, baik, mendengar kata, dan juga anak harapan mama papa.
aku pon cemburu.

tapi kini ?
Munkin dia tertekan dgn sikap aku yg kuat marah ?
sikap aku yg cepat merajuk ?
dia ikut jejak aku ?

aku dah berubah sedikit demi sedikit. aku cuba jadi contoh baik dia yg satusatunya rakan hidup mati aku.
aku nak dia yg dulu.
comel je dia tak mencarut.

Harap dia dapat terbuka hatinya untuk berubah.
InsyaAllah. ♥

Annyeong~
Liyana Qiestina is Me. I'm a starry nebula in a wide galaxy.

Choose One
STORY ABOUT STUFF LINKIES

Chit Chat here


Credit's
Template by ParkHana .
Basecode by Student Kecik.
Header by Atiqah.
Help by E X O S.